Når du har modtaget bekræftelse fra Forskerskolen på, at din afhandling er antaget til forsvar, bliver du automatisk kontaktet af Gitte Nielsen, som hjælper med lokalebooking til forsvar og reception samt bestilling af forplejning til receptionen.
Du er også velkommen til selv at tage kontakt til Gitte per mail.
Normalt afholdes Instituttets ph.d.-forsvar i enten Samfundsmedicinsk Auditorium (1262-101), i et af Søauditorierne eller i auditoriet på Idræt. Du finder en liste over tilgængelige auditorier her. Gitte sørger for at booke lokalet efter samråd med dig.
Det er en god idé også at booke tid til et prøveforsvar i det valgte auditorium. Ved sådanne prøveforsvar kan man evt. få en person til at logge ind via Zoom udefra, d.v.s. uden AU-ID og uden VPN-forbindelse. Dette er især en god idé, hvis man har eksterne bedømmere eller andre vigtige tilhørere, som skal være med på Zoom.
Du bør kontakte Health IT, så snart auditoriet er booket. De instruerer i det rent tekniske.
Bemærk, at du selv skal sørge for en "teknisk hjælper" (f.eks. en kollega eller et familiemedlem), som kan være til stede ved forsvaret. Health IT er back-up over mobil.
Trykning af afhandlingen sker via Fællestrykkeriet på AU. Der skal i den forbindelse udfyldes en rekvisition.
Rekvisitionen udfyldes online, og udover at fortælle trykkeriet hvad du ønsker, skal du huske at udfylde flg. ved bestilling:
Har du tvivlsspørgsmål til opsætning eller tryk af afhandlingen, kan det varmt anbefales at tage direkte kontakt til trykkeriet.
Instituttet betaler op til 50 eksemplarer. Ønsker du flere, skal du aftale det med Annette Bachmann først.
Den officielle pressemeddelelse omkring dit forsvar skal sendes til ph.d.-skolen senest tre uger før forsvaret. Du finder info og skabelon her.
Ph.d.-skolen sørger for, at forsvaret kommer med i online-kalenderen.
Husk at skrive i meddelelsen at man kan få evt. Zoom-link tilsendt ved at kontakte dig – altså hvis det er relevant.
Den generelle invitation til kolleger er du velkommen til selv at sende ud via mail. Dette gælder også mht. at invitere folk udenfor huset, inkl. familie og venner.
Gitte kan hjælpe med at bestille lokale samt receptionsmenu og drikkevarer fra Matematisk Kantine.
Normalt benyttes Frokoststuen i bygning 1261, William Scharff-auditoriet i Søauditorierne eller kantinen på Idræt.
Forplejningen er oftest en mindre buffet (4 kolde anretninger, brød, samt kage) med drikkevarer. Instituttet dækker udgiften op til en vis grænse (normalt maks. 40 personer). Kantinen stiller an, så alt er klart, når du og gæsterne ankommer til receptionen.
Hvis du foretrækker selv at bestille mad udefra for egen regning og/eller f.eks. medbringe ekstra drikkevarer, så er du naturligvis velkommen til det.
Du skal under alle omstændigheder være opmærksom på, at I selv skal rydde op efter endt reception.
Her følger den praktiske information vedr. receptioner. Du vil også modtage information herom på mail cirka en uge før forsvaret.