Gratis tilbud til forskere

Frem til 5. april kan du tilmelde dig Dagbladet Informations debatakademi, hvor du lærer at skrive debatindlæg, pitche historier til journalister, give interviews på tv og bruge sociale medier professionelt.

Ambitionen er at ruste forskerne til at deltage i den offentlige debat. Foto: Mikhail Nilov, Pexels

Som forsker har du nu mulighed for at tilmelde dig et tredages debatakademi fra dagbladet Information og Novo Nordisk Fonden.

Akademiet er gratis og foregår på Aarhus Universitet 26. - 28. april 2022.

Du vil bl.a. blive undervist af:

• Chefredaktør Rune Lykkeberg
  • Søren Schultz Jørgensen, tidl. chefredaktør på Vid & Sans
  • Forfatter og forsker, ph.d., Signe Tonsberg
  • Retsmediciner Asser Hedegaard
  • Lars Torp, tv-producer
  • Mikkel Frey Damgaard, journalist, forfatter og studievært
  • Nastja Arcel, skuespiller og retoriker

For at blive optaget skal du have et ønske om at involvere dig i debatten med din forskning, have færdiggjort din ph.d. og være ansat på et universitet. Derudover er det et krav, at du kan deltage alle tre dage.

Deadline for tilmelding er 5. april (obs - ny dato), og tilmeldingen skal ske via dette link: Debatakademi for naturvidenskab og teknologi forår 2022 - i Aarhus – Informations BUTIK

Pladserne fordeles efter først til mølle-princippet.

For yderligere info: Kontakt Maja Hechmann - mhf@information.dk

Se programmet her (bemærk at tilmeldingsfristen er rykket til 5. april)