Se billederne: Tiltrædelsesreception for Per Höllsberg

Der var cremant, canapeer og causeren i Vandrehallen da Healths nye prodekan for forskning blev budt velkommen ved en tiltrædelsesreception fredag d. 2. februar.  Se billederne fra arrangementet her.

Per Höllsberg tiltrådte i virkeligheden stillingen som prodekan for forskning d. 1. januar 2024, men efter godt en måned i arbejdstøjet, var det tid til at trække i det pænere af slagsen og byde ham velkommen ved en festlig men uformel velkomstreception.

Den nye prodekan vender tilbage til fakultetet fra en stilling som forsknings- og uddannelseschef ved NIDO | Center for Forskning og Uddannelse på Regionshospitalet Gødstrup. På Health har Per Höllsberg blandt andet fungeret som professor på Institut for Biomedicin og bestridt posten som studieleder på medicinuddannelsen.

”Du er vendt hjem til et fakultet, du kender godt – og vi kender dig,” sagde dekan Anne-Mette Hvas, da hun åbnede talerrækken ved fredagens tiltrædelsesreception. Hun roste Per Höllsberg for hans analytiske tilgang, hans lydhørhed og stærke retfærdighedssans – og ikke mindst for et kæmpe arbejde med at lede omlægningen af studieordningen på medicinuddannelsen.

”Man laver noget som prodekan. Du bliver ikke bare en pyntefigur eller ceremonimester,” forsikrede Lise Wogensen Bach, der som prodekan for undervisning ved, hvad ved hun taler om. Hun understregede, at man skal gå en ekstra mil i jobbet, men at det er hele besværet værd, når man ser resultaterne.

”Når du kan komme igennem med store ændringer i medicinuddannelsen, er der grund til at tro, at du kan komme igennem med det meste,” spøgte leder af Institut for Klinisk Medicin Jørgen Frøkiær i sin tale. Han pointerede, at det med Per Höllsbergs store talent for skak ikke er overraskende, at han er så god en strategisk tænker.

Poul Nissen, prodekan for forskning på NAT og forsker ved det tværfakultære forskningscenter Dandrite, benyttede lejligheden til at invitere til endnu mere samarbejde i krydsfeltet mellem naturvidenskaben og sundhedsvidenskaben.

En glad Per Höllsberg takkede for talerne og understregede, hvor meget han glæder sig til for alvor at komme i gang med opgaverne.

Se flere billeder fra receptionen

Prodekan for forskning Per Brøndsted Höllsberg
Aarhus Universitet, Dekanatet - Health